1 תשובות
דמי הבראה הם תשלומים שמוענקים לעובד על חשבון הרפואי שלו, בתנאי שהוא נפגע במהלך מלאכה. שיעור דמי הבראה נקבע על פי חוק בישראל ובדרך כלל הוא 60%–80% משכר העובד, בתלות באורגן העבודה.
בישראל, ישנם תשלומים שונים שעובדים יכולים לקבל, בהתאם לסוג הנזק שהוא ספג.
1. תשלום חובה - 66% - 80% - תשלום זה ניתן לעובד, כאשר הנזק שלו, נכון ל-1.1.2020, אינו קשה. (60% - 80%).
2. תשלום ספציפי - 90% - 100% - תשלום זה ניתן לעובד, כאשר הנזק שלו, נכון ל-1.1.2020, קשה.
3. תשלום חיובי - 100% - 110% - תשלום זה ניתן לעובד, כאשר הנזק שלו, נכון ל-1.1.2020, קשה.
כדי לחשב את דמי הבראה, ניתן לפעול באופן הבא:
- חישב את שכר העובד, כך שאם שכרו 9,000, אתה יכול לחשב 6,600 (60% - 80% מ-9,000)
- בדרך כלל, על העובד להיות רשום בחוק התעסוקה (החוק לעבודה) באורגן העבודה שבו הוא עובד.
על פי הדרכון, על כל אורגן עבודה להקצות 2% - 3% - 4% - 5% (ב-5.2.2023, 4%) של תקציב העבודה, כדי לשלם לעובד, 10% - 20% - 30% - 40% (ב-5.2.2023, 30%) - 50% (ב-5.2.2023, 40%) - 50% (ב-5.2.2023, 50%) - 55% - 60% (ב-5.2.2023, 60%) - 80% (ב-5.2.2023, 70%) - 80% (ב-5.2.2023, 80%) - 80% (ב-5.2.2023, 90%) - 100% (ב-5.2.2023, 100%) - 100% (ב-5.2.2023, 110%) - 100% (ב-5.2.2023, 120%) - 100% (ב-5.2.2023, 130%) - 100% (ב-5.2.2023